Rabu, 14 April 2010

KEMANA KETUA PUTERI PAHANG MENGHILANG ?

Ketua puteri UMNO Pahang ibarat ‘ Beruang Khutub’ dimana spesis beruang ini akan berehat dalam gua air batu(hirbenisasi) kerana kesejukan bila sampai musim dingin.

Beruang ini akan berehat tiga atau empat bulan dalam gua salji itu tanpa makanan. Sebaliknya ia boleh mematikan diri sementara ‘ tempuh tidur’ mati itu, segala lemak-lemak dalam badanya akan cair membantu dia bertahan untuk hidup pada musim panas menjelma.

Apabila musim panas bermula beruang ini akan bangun semula mencari makan sebanyak-banyaknya terutama mangsa seperti anjing laut yang banyak lemak dan gemuk. Beruang ini akan makan dengan lahap sehingga gemuk sebagai persediaan datang musim sejuk akan datang. Begitulah putaran hidup beruang khutub.

Puteri peringkat bawah negeri Pahang ini tidak nampak ketua puteri Pahang itu sekarang menunjukkan kewibawaan sebagai hebat memimpin puteri Pahang. Terus terang kami nyatakan sekiranya ketua puteri UMNO Pahang itu tidak mampu menjalankan tugas dipersilakan berundur dan memberi laluan kepada orang lain. Cukuplah menjaga puteri Bahagian sendiri , itu pun jika mampu.

Jangan menyalahkan ketua menteri Pahang kononnya puteri tidak dibantu untuk melaksanakan aktiviti mengukuhkan parti. Sebaliknya puteri diakar umbi menilai bahawa ketua puteri Pahang yang masih gedik itu tidak berbuat sesuatu atau berjumpa dengan ketua menteri berbincang mengenai masalah puteri. Jika ada pendekatan ketua menteri sudah pasti puteri dibantu.

Bendahari UMNO Pahang ‘Datuk’ kelabu itu pun satu hal. Bantuan yang dibuat oleh negeri disampaikan melalui ketua UMNO Bahagian, sepatutnya disampaikan terus kepada puteri bahagian-bahagian. Ketua-Ketua UMNO selalunya mengabaikan dan menutup sebelah mata terhadap puteri apabila menyebut Fasal saluran kewangan oleh negeri. Habis macam mana puteri nak bergiat . Dengan air liur basi ka ?.

Puteri Bahagian-bahagian mesti berani mengkritik KP3 negeri itu. Jika tidak ia semakin banyak lemak. Lebih setahun jadi ketua puteri negeri sekalipun tidak turun kebahagian-bahagian lain. Jika tidak, kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Puteri Jerantut mencadangkan puteri Pahang membuat kertas kerja dalam memohon peruntukan dari ketua menteri dan mana-mana pihak bagi menggerakkan puteri Pahang.

Kedua, puteri Pahang mengadakan program percambahan fikiran dengan memanggil AJK puteri bahagian-bahagian menetapkan kemana arah perjuangan puteri Pahang.

Ketiga,
Mengusahakan peruntukan juara rakyat untuk dikendalikan oleh puteri bahagian sekurangnya 6 bulan sekali.

Keempat,
Jika lebih cadangan ketua puteri Pahang akan menggigil sejuk. Cukuplah tiga Puteri Jerantut harap musim sejuk telah berakhir dan beruang salji kembali bangkit memanaskan badan untuk memberi perangsang kepada seluruh ahli puteri Pahang.

1 ulasan:

Scud berkata...

tolak lah ketua macam ni.singkir kan terus.