Rabu, 14 April 2010

PUTERI BANGKIT SEGERA SWITCH OF MIMPI MANIS

Puteri UMNO diseru bangkit dari lena yang hayal dengan mimpi asyik untuk merapatkan diri kemedan tempur yang semakin marak dalam bidang maya.

Cukuplah, switch of lah mimpi khayal kita dan kita balik ke realiti kerana diluar sana orang sedang berperang siber sedangkan kita masih mundar mandir membuat haluan sendiri.

Hentikanlah segelintir dari kita yang masih ‘bergedik’ supaya mengalih pandangan untuk mengukuh azam puteri bekerja untuk mencapai misi yang kita set bagi memperkuatkan parti. Pucuk pimpinan memberi mesej kepada kita bahawa semua ahli parti tidak dilanda sindrom selesa.

Biarkan sahaja bapak-bapak kita yang sedang merana itu dengan alam mereka. Kita harap mereka tahu apa dan bila masa untuk bertindak memanaskan semula jentera parti yang menggigil kesejukan sekarang dari negeri, bahagian sampai kepada cawangan. Kita tidak boleh mengikut rentak dan kerja saat akhir mereka kerana mereka mempunyai super ego yang sangat tinggi jika ditegur.

Kita bergerak, moga-moga dengan semangat kita itu dapat menyedarkan ‘ibu-bapak’ kita itu supaya turun berlumpur sama. Jika kita tidak mula tak tahu berapa lama lagi mereka melayan kemeranaan mereka.

Bidang IT adalah tumpuan kita. Oleh itu, semua ahli-ahli puteri dikehendaki membuka emel dan facebook kepada yang masih belum berbuat demikian. Dengan perantaraan halaman facebook kita dapat berkomunikasi dan menyusun atur program kita lebih luas serta dapat diketahui lebih mudah dan cepat.

Teknologi maklumat adalah darah daging puteri yang mesti kita kuasai sepenuhnya jangan tangguh-tangguh lagi. Sekiranya kita lambat kita akan tertinggal bas.

Dengan itu, puteri diseru supaya bangkit bersama bagi menegakkan perjuangan parti. Bagi yang telah mendaftar sila add ‘club fan puteri umno jerantut segera’.

Tiada ulasan: